Marketing internetowy od podstaw – odkryj potencjał Google AdWords

/ Ciekawostki/ 0 comments

Marketing internetowy daje specjalistom ogromne pole do popisu pod względem ilości dostępnych, niezwykle skutecznych narzędzi. Jednym z nich jest Google AdWords, czyli system reklamowy giganta internetowego, dzięki któremu Twoja witryna może znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Czym jest Google AdWords, jak działa i czym różni się od tradycyjnego pozycjonowania stron internetowych? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w przygotowanym artykule!

Czym jest Google AdWords?

Google AdWords to jedno z narzędzi marketingu internetowego. Najprościej tłumacząc, jest to system reklamowy stworzony przez Google w 2000 roku. Z jego pomocą możesz tworzyć kampanie, które następnie wyświetlają się w wynikach wyszukiwania w postaci linków sponsorowanych, reklam mobilnych czy reklam w mapach. Jedną z jego głównych zalet jest szybkość działania, która jednak wiąże się z koniecznością poniesienia pewnych kosztów – w zależności od konkurencji w danej branży cena za przeprowadzenie kampanii na konkretne frazy może być bardzo wysoka. Google stosuje dwie formy płatności – CPC, czyli cost per click, oraz CPM, czyli koszt tysiąca wyświetleń.

Marketing internetowy jako sposób na zwiększenie widoczności marki w sieci, czyli czym różni się Google AdWords od pozycjonowania

Jak już wiesz, Google AdWords to płatny system reklamowy, dzięki któremu możesz tworzyć kampanie pozwalające na wyświetlanie Twoich linków sponsorowanych w wyszukiwarkach w pierwszej kolejności. To właśnie odróżnia go od tradycyjnego pozycjonowania stron internetowych – w tym wypadku nawet 1 miejsce w organicznych wynikach nie pozwoli na znalezienie się nad tymi sponsorowanymi. Dodatkowo pozycjonowanie jest najczęściej darmowe, o ile nie liczysz czasu poświęconego na odpowiednią optymalizację witryny lub kosztów zatrudnienia agencji.

Kolejną z różnic jest czas, po którym widoczne są pierwsze efekty. W przypadku Google AdWords nie trzeba na nie długo czekać – po rozpoczęciu kampanii linki natychmiast są wyświetlane na samej górze wyników wyszukiwania, podczas gdy pozycjonowanie stron internetowych zajmuje o wiele dłużej. Działania te wymagają dużo pracy i cierpliwości, w zależności od konkurencji efekty mogą być widoczne w ciągu od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy. Jednak w przeciwieństwie do systemu reklamowego Google pozycjonowanie zapewnia długotrwałą, wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, podczas gdy linki sponsorowane znikają w momencie zakończenia kampanii.

Google AdWords – czy warto?

Specjaliści, którzy np. starają się zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, stają przed wyborem pomiędzy Google AdWords i tradycyjnym pozycjonowaniem. Marketing internetowy to branża, w której liczy się szybkość i skuteczność, pozwalające na wyprzedzenie konkurencji. Dlatego też jeśli zależy Ci na natychmiastowych efektach, to wybierz system reklamowy Google, który pozwala również na nieustanną kontrolę kosztów przeznaczanych na linki sponsorowane. Co więcej, AdWords to najlepszy sposób na dotarcie do klientów najbardziej zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami. Dodatkowo daje setki innych możliwości, np. reklam wyłącznie w mapach, tworzenia harmonogramów oraz dokładnego dopasowywania słów kluczowych.

Google AdWords daje markom szansę na szybkie zaistnienie w sieci. Nic więc dziwnego, że to właśnie to narzędzie marketingu internetowego cieszy się od wielu lat ogromną popularnością. Jeśli Twój budżet Ci na to pozwala, a Ty chciałabyś natychmiast dotrzeć do klientów, którzy mogliby być zainteresowani Twoją ofertą, to system reklamowy Google jest najlepszym wyborem.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*