Projekty sklepów odzieżowych – nowoczesność i udogodnienia

/ Ciekawostki/ 0 comments

Sklepy mają jedną zasadniczą rolę – muszą prezentować produkty w taki sposób, aby klient dokonał zakupu. Dotyczy to zarówno placówek stacjonarnych, jak i witryn internetowych. Projekty sklepów odzieżowych to żmudna, długotrwała praca, która wymaga wielu przygotowań oraz skrupulatnych przemyśleń. Jak projektowane są sklepy odzieżowe? Na co zwrócić uwagę, otwierając swój butik? Wyjdź naprzeciw klientom i wyprzedź konkurencję.

Projekty sklepów dla klientów

Projektując sklep odzieżowy, należy przede wszystkim myśleć o klientach, a ci znacznie zmienili się w ciągu ostatnich kilku czy kilkunastu lat. Większość osób, odwiedzających galerie handlowe czy butiki to ludzie, często chcący wyróżnić się w jakiś sposób. Z tego też powodu szukają miejsc wyjątkowych, nowoczesnych, a równocześnie posiadających wiele udogodnień.

Projektanci sklepów odzieżowych muszą pamiętać o jeszcze jednej bardzo ważnej rzeczy: nasz klient nosi Internet w kieszeni. Technologia została rozwinięta do tego stopnia, że niemal każdy ma przy sobie smartphone’a z dostępem do sieci. Dzięki temu każdy klient może błyskawicznie znaleźć inną, tańszą ofertę w sklepie obok, stojąc wciąż przed naszymi półkami. Zamiast się tym zamartwiać, powinniśmy wykorzystać potencjał Internetu! To właśnie jedno z zadań, stojących przed osobami, zajmującymi się projektami sklepów. Zobacz, jak dostosować wnętrze do wymagań nowoczesnego klienta.

Projekty sklepów – podstawy

Podstawowe zasady projektowania sklepów są powszechnie znane. Aby nasza przestrzeń stała się przyjazna, musimy pamiętać o odpowiednim oświetleniu, prawidłowym ustawieniu mebli oraz odległościach pomiędzy regałami. Plan ten brzmi banalnie, jednak jego wprowadzenie w życie często bywa bardzo trudne. Projekty sklepów nie są bowiem uniwersalne. W przypadku sklepów odzieżowych musimy pamiętać o kilku ważnych szczegółach.

Oprócz mebli, świateł i kolorów na sprzedaż produktów wpływ mają ekspedienci, którzy powinni być specjalistami w swojej branży. Jak mają projekty sklepów do obsługi? Otóż stworzony plan powinien uwzględniać wygodę nie tylko klientów, ale też ekspedientów, którzy muszą pamiętać o nawet najszybciej przemijających trendach. W takim wypadku świetnym rozwiązaniem jest takie rozmieszczenie ubrań i akcesoriów, aby obsługa mogła błyskawicznie sięgnąć po nie podczas prezentowania klientowi modnej stylizacji. Warto zatem pamiętać, aby torebki i buty znajdowały się na jednym regale, a bluzki i spodnie tuż obok siebie. Takie detale mogą znacznie wpłynąć na sprzedaż w twoim sklepie odzieżowym.

Technologia w służbie sprzedawcy

Powyżej wspomnieliśmy już o tym, aby nie bać się wykorzystywania technologii w sprzedaży. Nieważne bowiem, czy klient kupi wybrane ubranie w sklepie stacjonarnym, czy internetowym. Najistotniejszy jest twój zysk. Projekty sklepów odzieżowych powinny zatem uwzględniać możliwości, jakie daje nam technologia.

Wiele butików umieszcza przy swoich regałach nowoczesne tablety, umożliwiające błyskawiczne stworzenie stylizacji z wybranym ubraniem. W większych punktach warto też do takiego rozwiązania dodać wskazówki, gdzie w twoim sklepie klient może odnaleźć pojedyncze elementy stroju, wykorzystane przez aplikacje. Ciekawym sposobem na zatrzymanie uwagi jest także danie klientowi możliwości przejrzenia zdjęć ubrań lub stylizacji, zamieszczonych w aplikacji przez osoby, które już daną rzecz nabyły. Dzięki temu łatwiej przekonamy go do zakupów.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*