Tajemnica sukcesu firm: marketing internetowy

/ Ciekawostki/ 0 comments

Internet to medium, które na dobre zagościło w naszym życiu. Wiele osób zrezygnowało z korzystania z tradycyjnych form przekazu jak telewizja, radio czy prasa na rzecz sieci. To właśnie w Internecie zazwyczaj szukamy informacji o ciekawych wydarzeniach, promocjach, wyszukujemy usług i produktów, zasięgamy opinii innych użytkowników. Z dobrodziejstw sieci korzysta już coraz więcej przedsiębiorców, prowadząc szerokie działania marketingowe, dzięki którym docierają do większej grupy potencjalnych klientów. Jak działać w internecie, by nie zniknąć wśród miliardów podobnych stron? Wykorzystaj marketing internetowy!

Marketing internetowy, czyli e-marketing

Marketing internetowy to grupa działań, które mają za zadanie zbudowanie pozytywnego wizerunku twojego przedsiębiorstwa w internecie. Ma on ogromną przewagę w stosunku do tradycyjnych form reklamowania firmy, usług czy produktów. Przede wszystkim w Internecie jesteś w stanie dotrzeć dokładnie do tego klienta, który potrzebuje właśnie Twojej oferty! Tak precyzyjne kierowanie nie jest możliwe w żadnym medium tradycyjnym!

Działania marketingu internetowego polegają na zwiększeniu widoczności Twojej firmy w Internecie. Oczywiście wpływają one na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google, jednak nie jest to popularne pozycjonowanie. Celem marketingu internetowego jest utrwalanie i zacieśnianie więzi z odbiorcami, klientami. Polega on nie tylko na biernym nadawaniu komunikatów, ale także na aktywnym uczestnictwie w dyskusji z użytkownikami i odpowiadaniu na ich potrzeby.

Marketing internetowy to szereg różnorodnych działań, które w połączeniu mogą dać naprawdę świetny efekt! Do tego typu zabiegów należą:

  • optymalizacja strony internetowej (SEO),
  • pozycjonowanie witryny,
  • remarketing – docieranie do klientów, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę,
  • płatne reklamy w wynikach wyszukiwania i na stronach tematycznych,
  • marketing wirusowy/marketing rekomendacji – pozytywne opinie użytkowników, polecanie firmy w różnych portalach, na forach,
  • współpraca z blogosferą,
  • intensywna komunikacja z klientami w mediach społecznościowych,
  • content marketing, czyli tworzenie ciekawych treści dla klientów i wiele innych!

Zalety marketingu internetowego

Marketing internetowy ma wiele zalet. Jedną z nich wymieniliśmy już powyżej – to docieranie do tych klientów, którzy potrzebują właśnie Twoich usług. Skąd wiemy, że pan Nowak chce kupić nasz produkt? Poinformuje nas o tym, wpisując daną frazę w wyszukiwarce Google! W ten sposób trafi na naszą stronę internetową, przejrzy ofertę i może dokonać zakupu lub skontaktować się z firmą. To proste!

Marketing internetowy to także inne korzyści. Dzięki stałym zabiegom emarketingowym możemy docierać do naszych klientów przez całą dobę bez przerwy! Ponadto, znając naszą grupę docelową, możemy kierować bardzo spersonalizowane komunikaty marketingowe. Dzięki temu nasi potencjalni klienci poczują, że traktujemy ich osobowo.

Marketing internetowy pozwala również na kreowanie dobrego wizerunku marki. Dzięki dobrej strategii jesteśmy w stanie na stałe wpisać się w pamięć naszych potencjalnych klientów czy poinformować ich o swojej ofercie.

Dużą zaletą marketingu internetowego jest także jego cena. Może się wydawać, że działania marketingowe w sieci są drogie, ale czy na pewno? W Internecie możemy zaistnieć nawet za kilkaset złotych miesięcznie, podczas gdy w tradycyjnych mediach kwota ta wystarczy jedynie na jednorazową reklamę. Zainwestuj mądrze i zbuduj swój wizerunek w Sieci!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*