Trendy w marketingu – czy warto postawić na pozycjonowanie stron WWW?

/ Inne/ 0 comments

Pozycjonowanie stron WWW to temat, który głośno rozbrzmiewa na wszelkiego rodzaju forach dyskusyjnych, a także wśród przedsiębiorców, posiadających swoje witryny internetowe. Wielu specjalistów SEO zapewnia spektakularne efekty i błyskawiczne osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Co to właściwie jest pozycjonowanie stron WWW? Jak ma się ono do marketingu internetowego? Czy możemy zaufać ekspertom, obiecującym złote góry? Sprawdź, jak to naprawdę jest z tym pozycjonowaniem.

Pozycjonowanie stron WWW – o co właściwie chodzi?

Zapewne wielu z naszych czytelników zadaje sobie pytanie – co to właściwie jest to pozycjonowanie stron WWW? Pozycjonowanie to szereg działań, mających na celu zmianę miejsca danej witryny w wynikach wyszukiwania. O pozycji naszej strony WWW decyduje od 200 do 500 różnych czynników, z których większość pozostaje wielką niewiadomą. Specjaliści SEO starają się tak zoptymalizować stronę WWW, aby uzyskała ona jak najwyższą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania, a zatem pozycjonowanie nie jest formą reklamy w tradycyjnym znaczeniu tego słowa.

Pierwsze trzy miejsca w wynikach wyszukiwania są niezwykle cenne. To właśnie te strony są najczęściej odwiedzane przez internautów. Niestety pierwsze pozycje są tylko trzy, a każdy chciałby się na nich znaleźć. Właśnie z tego powodu branża SEO tak bardzo się rozwija.

Pozycjonowanie stron WWW w wyszukiwarce Google

Zacznijmy od tego, że większość specjalistów SEO (search engine optimization) skupia się wyłącznie na wyszukiwarce Google. Dlaczego? Według badań prawie 98% Polaków korzysta właśnie z tej wyszukiwarki. W naszym potocznym języku utarło się nawet powiedzenie „wygoogluj sobie”, oznaczające „sprawdź to w Internecie”.

Oprócz ogromnej liczby użytkowników Google oferuje mnóstwo narzędzi, które mogą być pomocne w pozycjonowaniu strony. Korzystając z nich możemy sprawdzić, ile linków prowadzi do naszej witryny, zobaczyć, jak dużo użytkowników ją odwiedza z uwzględnieniem lokalizacji, a nawet zablokować tzw. spamerskie, niepotrzebne i szkodzące linki z innych stron.

Szybkie efekty pozycjonowania stron WWW? Zapomnij!

Pozycjonowanie stron WWW to długotrwały proces. Pierwsze efekty widoczne są najwcześniej po dwóch miesiącach, choć często zdarza się tak, że nawet półroczne działania przynoszą jedynie znikomy skutek. Na pozycje strony wpływa bowiem mnóstwo czynników, o czym pisaliśmy wcześniej. Duże znaczenie ma wiek domeny, jej historia, optymalizacja strony, linki na stronie oraz odsyłacze z innych witryn, a także treść, którą umieszczamy na naszej stronie. Nie warto zatem wierzyć zapewnieniom, że w 30 dni nasza witryna znajdzie się na szczycie wyników wyszukiwania. Jeśli jednak sztuka ta się uda – zazwyczaj taki stan utrzymuje się jedynie przez chwilę.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*